Opis forum
MOTYWACJE.
Motywacja – jest to czynnik pobudzający do działania, jest uruchamiana przez potrzeby, tworzy obraz naszego świata i ma takie same cechy jak emocja.
Motywacje:
• fizjologiczne
• miłości
• bezpieczeństwa (fizycznego, psychicznego, ekonomicznego)
• przynależności
• potrzeby sukcesu i samorealizacji
Prawa Yerkesa-Dodsona
!!!! TU PROŚBA DO ALICJI PYZIAK BY NAPISAŁA TE PRAWA BO MUSZA BYĆ PODANE W FORMIE KSIĄŻKOWEJ!!!!
Konflikty motywów:
- przyciąganie z przyciąganiem – wybór między dwoma pozytywnymi motywami gdzie wybór jednego eliminuje wybór drugiego
- unikanie z unikaniem – wybór miedzy dwoma negatywnymi motywami i wybór mniejszego zła
- przyciąganie z unikaniem – jest pozytywny cel, ale po drodze są negatywne przeszkody
Ścisła zależność między psychiką i ruchem to psycho-ruch (jeżeli dziecko nie będzie ciekawe świata to nie będzie się ruszać, jeżeli nie będzie się ruszać to nie będzie się rozwijać).
Genetyka i środowisko powodują, że stajemy się jednostka (uważa się, że za rozwój człowieka odpowiadają czynniki genetyczne i biologiczne, a rola środowiska wzrasta, wraz ze wzrostem człowieka, a jednocześnie podkreśla się rolę aktywności własnej jednostki i t aktywność jest motorem naszego rozwoju).
Czynniki determinujące rozwój psycho - ruchowy człowieka
Aby była możliwość aktywność własna muszą zadziałać czynniki wewnętrzne i zewnętrzne.
CZYNNIKI WEWNĘTRZNE:
a) właściwości organiczne wpływające na przebieg funkcji fizjologicznej, a pośrednią aktywność i rozwój dziecka (stan zdrowia, odpoczynek)
b) organiczne zadatki funkcjonowania psychicznego (właściwości układu nerwowego, to jaki mamy temperament)
CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE:
a) warunki środowiska, które określają możliwości funkcjonowania:
- zasobność kraju
- warunki klimatyczne
- tradycje historyczne i kulturowe
- infrastruktura
- zasobność rodziny
- wykształcenie rodziny: priorytety
- dostęp do pewnych środków: rower, narty, basen itp.
- brak czynników zakłócających
b) wymagania środowiska - głównie wychowanie, akceptacja aktywności pożądanych w danym środowisku, kulturze
- wychowywanie dotyczy sfery emocjonalno-motywacyjnej, postaw i przekonań
- nauczanie jest to przekazywanie wiedzy i umiejętności zastosowania jej w praktyce.
- postawa jest to tendencja do zachowań specyficznych do osób, rzeczy i sytuacji składających się z:
*elementu myślowego – jakie poglądy wyrażamy słownie
*elementu uczuciowego – jakie emocje pokazujemy
*elementu behawioralnego – jak się zachowujemy względem różnych rzeczy.
CZEKAM NA POPRAWKI JESLI MAM COS ZLE:)
Offline
Prawa Yerkesa Dodsona:
1. W miare wzrostu natężenia motywacji siła działania rośnie do pewnego poziomu potem spada Przy wysokiej motywacji spr. Działania niska
2. 2. Przy rozw. Zadania łatwego największą sprawność osiąga się przy wys. Motywacji, trudnego przy niskiej motywacji
Offline
Student
w notatkach z emocji jest błąd
W odpowiedzi na sytuacje trudne:
*regres- uwstecznienie, reakcje infantylne
*racjonalizacja- szukamy jakiś negatywów w swoim wymarzonym celu – szukanie argumentów na obniżenie jego wartości.
Offline
Szary człowiek
Było 8 pytań i zrobił im tak,że jak ktoś ma 4 koła zdane dostawal 4, jak 3 to 3 i nie musial pisac.. a Reszta pisala ze wszytkiego, ale nie musieli odp na pytania z ukladow,które mieli zdane.. Jakie pytania były jeszcze nie wiem..
Offline
Turysta
a było wliczane to koło z wykładu ????
Offline
Było 4 grupy..
ja mialem A.
x segment płuca
x warstwowa budowa serca
x splot szyjny i jego nerwy
x budowa dłoni
x budowa układu moczowego
x budowa ucha środkowego
x budowa i fukcje żoładka
x mineralokortykosterydy i fukncje
jak dobrze pamietam:p
Offline